Facebook chce przekonywać użytkowników swojej appki – śledzenie waszej aktywności jest dobre. Wyraźcie zgodę!

01 lutego 2021, 22:14 | W biegu | komentarzy 6
: oglądaj sekurakowe live-streamy o bezpieczeństwie IT.

Apple już jakiś czas temu postanowił walczyć ze śledzeniem użytkowników w systemie iOS. Całość ma być realizowana przez mechanizm App Tracking Transparency:

You must use the AppTrackingTransparency framework if your app collects data about end users and shares it with other companies for purposes of tracking across apps and web sites. The AppTrackingTransparency framework presents an app-tracking authorization request to the user and provides the tracking authorization status.

Czyli jeśli Twoja appka śledzi działania użytkowników (również pomiędzy appkami czy stronami webowymi) – musi użyć właśnie tego mechanizmu, który zaprezentuje użytkownikowi popup z pytaniem czy chce być trackowany. Jeśli się nie zastosujesz – ryzykujesz nawet usunięcie appki z App Store.

Facebookowi się to oczywiście nie podoba i uważa że Apple ma „gdzieś” dobro użytkowników a chodzi tylko o ich własny biznes:

“Apple may say that they are doing this to help people, but the moves clearly track their competitive interests,” Zuckerberg said.

Ponoć Facebook szykuje nawet stosowny pozew sądowy w tej sprawie.

Z drugiej strony gigant społecznościowy przekonuje, że pozwalając na śledzenie aktywności pomagasz „małemu biznesowi”. Co więcej, testowane jest też zachęcenie do zgody na trackowanie – przez stosowny komunikat w samej appce. Ma to przybrać komunikat pozytywnie nastawiający użytkownika jeszcze przed samym komunikatem-popupem na telefonie (będziesz miał reklamy personalizowane pod siebie!):

Mechanizm App Tracking Transparency ma wejść do iOS „wczesną wiosną” 2021r.

Swoją drogą – zobaczcie na być może nie do końca widoczną i oczywistą strategię Google z rozwojem Chrome. Im w zasadzie nikt nie może powiedzieć: eee, idźcie z tymi reklamami, blokujemy te funkcje w przeglądarce. Google na to: ha ha ha, my mamy własnego najpopularniejszego na świecie klienta do przeglądania reklam.

–ms

Spodobał Ci się wpis? Podziel się nim ze znajomymi:



Komentarze

  1. rdslw

    „klienta do przeglądania reklam” – love you sekurak :)

    Odpowiedz
  2. Magdalena

    Apple chce walczyc czy się podpiąć pod to śledzenie przy okazji?

    Odpowiedz
  3. patrykk

    Dlatego nie należy używać przeglądarki Chrome’a. To maszyna szpiegująca od firmy Google.

    Odpowiedz
  4. Grytrytuda

    hmmm, od dawna wiadomo, że największe korpo śledzą i rządzą światem mają na usługach całą gromadę pożytecznych informatyków hakerów, idiotów, którym się dało wmówić, że walczą z systemem i nie wiadomo z czym jeszcze, ale oni są niestety sługami systemu i nie walczą, ale go utrwalają, dziś z systemem walczą ci, których idee nie są popularne, a FB, TT, i inne korpo – to systemowy beton, który nie chce zmian, a jeśli już coś chce to zmiany kontrolowane, które naszą wolność wyboru ograniczają.

    Odpowiedz
  5. pryk

    mnie ciekawi jak bardzo korpo zmieniło nasz język – w pytaniu są odpowiedzi: pozwól śledzić i poproś o nie śledzenie.

    Odpowiedz
    • ads experience

      Oraz „better ads experience”.

      Wlasciwie tu jest prawda napisana.
      Reklamy mają mieć dla siebie lepsze działanie, nie produkt (czyli userzy).

      Odpowiedz

Odpowiedz