Preorder drugiego tomu książki sekuraka: Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT. -15% z kodem: sekurak-book
Adblock Plus jest legalny – niemiecki sąd potwierdza to po raz piąty
Arstechnica donosi o wyroku nimieckiego sądu, który potwierdza że stosowanie AdBlock Plus jest legalne. Co więcej, jest to już piąty tego typu wyrok wydany w Niemczech, a sami twórcy AdBlock Plus cytują/komentują decyzję sądu w ten sposób:
(…) the court said that there is no “contract” between publishers under which users have somehow “agreed” to view all the ads a publisher serves. To the contrary, said the court, users have the right to block those or any ads, because no such contract exists.
Czyli nie ma mowy o fakcie, że czytelnicy „zgodzili się” oglądać reklamy serwowane przez odwiedzane serwisy.
W całej batalii wydaje się, że nie chodzi o całkowite „zaoranie” przemysłu reklamowego on-line – a raczej jego ucywilizowanie, np. programem sensownych reklam, czy bardziej skrupulatne sprawdzanie sieci reklamowych pod względem serwowania malware.
–Michał Sajdak