Ponad 100 000 000 PLN kary z RODO dla firmy realizującej m.in. uporczywy telemarketing [Włochy]

02 lutego 2020, 22:09 | W biegu | komentarzy 5
Tagi: ,
: zin o bezpieczeństwie - pobierz w pdf/epub/mobi.

Kara nałożona na operatora telekomunikacyjnego TIM została oczywiście wyrażona w Euro (dokładna kwota to: 27,802,946)  i dotyczyła licznych uchybień  –  w tym za wydzwanianie do ludzi z telefonicznym spamem – mimo wyraźnego sprzeciwu konkretnej osoby (ach, skąd my to znamy):

(…) reception of unwanted promotional calls made without consent or despite the registration of telephone users in the Public Register of oppositions, or even despite the fact that the people contacted had expressed their willingness not to receive promotional calls

Co ciekawe – w cytacie powyżej możecie zauważyć wzmiankę o tzw. globalnym rejestrze sprzeciwów. To dość nowatorska, wdrożona we Włoszech inicjatywa – możecie po prostu umieścić tam swój numer (mobilny czy stacjonarny) i tym samym wiadomo, że nie chcecie otrzymywać reklamowych telefonów. Włoski przypadek, to czwarta co do wielkości kara nałożona z RODO/GDPR.

–ms

Spodobał Ci się wpis? Podziel się nim ze znajomymi:



Komentarze

  1. 6luknb2

    Na telefonicznych spamerów dobrze działał throttling.
    Jeśli dzwonił jakiś numer spoza ksążki to odbierałem dopiero na sam koniec. Np. cały dzwonek trwa 45 sekund, a ja odbierałem po 41.
    Mało który spamer tyle wytrzymywał. Jakby jeszcze zastosować greylisting to już nie byłoby co filtrować.

    Odpowiedz
    • John Sharkrat

      Ale system. Ile trzeba ci zapłacić za jego licencję?

      PS.
      Mój telefon nawet nie wydaje jednego pełnego dzwonka jeśli dzwoni spamer.

      Odpowiedz
      • 6luknb2

        Taki system. U mnie działa rewelacyjnie. Może telemarketerzy też się uczą i zliczają ile razy nie odebrałeś, bo wiedzą, że ludzie też blokują.
        Na samym początku ich tępienia i wypisywania się z ich list zastosowali kolejną sztuczkę, że system wylosował numer.
        Mój system jest za free.

        Truecaller i odebractelefon pokazują w locie co ludzie wiedzą o numerze.

        Odpowiedz
  2. Monter

    Z tą bazą sprzeciwów powinno akurat być zupełnie odwrotnie – powinny być bazy wyłącznie tych, co się na marketing zgadzają, a domyślnie (brak w bazie) powinien oznaczać sprzeciw.

    Odpowiedz
    • Filip

      Madrego to i dobrze posluchac.

      Odpowiedz

Odpowiedz