-15% na nową książkę sekuraka: Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT. Przy zamówieniu podaj kod: 10000

Drukarki HP odmówiły druku na alternatywych tuszach – prawdopodobnie zahardkodowana data 13 września

19 września 2016, 17:35 | W biegu | komentarzy 12

Trzynastego września 2016 część użytkowników drukarek HP została powitana niemiłym komunikatem:

error2

Komunikat pojawiał się w przypadku użycia tzw. zamienników do oficjalnie proponowanych przez HP tuszy drukujących.

Błąd pojawił się jednego dnia dużej licznie różnych użytkowników, co wzbudziło podejrzenia, że 13 września został zahardkowany w firmware.

Niektórzy piszą wręcz tak:

Printer worked fine for 9 months then on 9/13 HP uploaded without my permission a firmware update that caused a message ” damaged cartridge” for all my cartridges and then it refused to print. I use it daily for work and now am in trouble.

Czy tak:

Hello. I’ve used nothing but HP printers in my entire computer-using life – over 25 years! I bought a new Officejet Pro 8620 2 years ago. I also bought refilled cartridges at the same time, as my father had passed away and I would be needing to use the printer a lot. Unfortunately, I have bought ink another 3 times for this printer, while printing somewhere around 100 pages TOTAL since purchase. Problem is, the printer keeps saying cartridges are non-HP and damaged – should replace with HP cartridges.

HP oficjalnie odpowiedziało:

HP printers reject non-HP cartridges in several cases. This is protect innovation and intellectual property, but also to improve the safety of products for customers. (…)  the company indeed made changes to the software of several printer types.

Jeden z sugerowanych sposobów uniknięcia problemów to… downgrade firmware. Wg serwisu 123inkt.nl podatne są modele:

HP Officejet Pro 6830
HP Officejet Pro 8610
HP Officejet Pro 8615
HP Officejet Pro 8620
HP Officejet Pro 8625
HP Officejet Pro 8630
HP Officejet Pro 8640
HP Officejet Pro 8660
HP Officejet Pro x451dn
HP Officejet Pro x451dw
HP Officejet Pro x476dn
HP Officejet Pro x476dw
HP Officejet Pro x551dw
HP Officejet Pro x576dw

–ms

Spodobał Ci się wpis? Podziel się nim ze znajomymi:



Komentarze

  1. bre

    jakos na wiosne byla podobna akcja, drukarka po wifi pociagnela nowy firmware i do wyrzucenia przy cenach oryginałów

    Odpowiedz
  2. Jakub

    Dlatego nienawidze HP – nie dość, że ich sprzęt jest drogi, to jeszcze kiepski jakościowo. Nie dziwie się, że ich drukarki to i do kebaba jako gratis czasem dają :/

    Odpowiedz
    • HP-User

      Jakaś niekonsekwencja – sprzęt jest drogi a mimo to rozdają go gratis do kebaba?? Coś kręcisz. Ja używam od kilkunastu lat drukarek HP i nie narzekam. Może powinieneś poprosić swojego informatyka o pomoc jak nie potrafisz sobie poradzić z wydrukowaniem czegokolwiek. Albo poprosić „turasa” aby Ciebie przeszkolił skoro masz takie problemy

      Odpowiedz
      • nie mam

        Są drogie, awaryjne i problematyczne. Drukarki HP skończyły się w zasadzie koło 2000 r. a potem na palcach rąk można policzyć udane egzemplarze, które jakością wykonania i bezawaryjnością pracy można porównać do starszych modeli.

        Odpowiedz
      • wk

        A Ty pytałeś, co tzw. „Twój informatyk” sądzi o HP? Co prawda, odpowiedź może być zależna od sposobu rozliczania ich serwisu ;) Tzn. czy stawka godzinowa od każdej naprawy, czy bez premii w ramach stosunku pracy albo relacji rodzinnych.

        Odpowiedz
  3. Piotr

    No czasem HP potrafi zaskoczyć: a to blokada w BIOSIE na karty wifi w laptopach a to masowo nierozpoznawalne pojemniki z tuszem, ja u siebie mam parę m127fn i w 5 na 5 drukarek po założeniu jakiegokolwiek „nieHP” tonera muszę przy funkcji ksero maksymalnie „zaciemniać” ksero… na normalnych ustawieniach kopiowania kopie są bardzo blade, co ciekawe drukowanie jest ok… gdyby to była jedna drukarka to stawiałbym za wadę ale jest to 5 drukarek od 2 dostawców z różnych partii…

    Odpowiedz
  4. zero one

    Polecam zapoznać się z określeniem „Planowane postarzanie produktu”. Wiele się wyjaśni. Panowie wyżej wymienili kilka zdań na temat HaPe. Powiem tak: Dwa urządzenia wielofunkcyjne po pewnym czasie poczęły wyświetlać komunikat… coś że „69”. I nawet nie chodziło o pozycje seksualne ;E tylko rozwinięciem 69 jest „udaj się do serwisu”. Urządzenia oczywiście odmawiają współpracy. Ni druku, ni skanu, ni pocałuj mnie w porty. Poczytałem popatrzyłem i od lat zbieram się żeby wgrać im zmodyfikowany soft. Wierzę że ruszą bez serwisu.

    Tylko żebym się wreszcie zabrał zamiast pitolić ;P

    Co do zaś napędzania sprzedaży… wymieniania wciąż urządzeń, ubrań – wszystkiego. To taka gospodarka może doprowadzić tylko do jednego. Zmarnowania zasobów planety i zrobienia z niej jednego wielkiego wyjałowionego śmietnika. Oczywiście poza enklawami dla takich co śmiecili, na tym zarobili a w szambie niech pływają inni. Później jeszcze jeden z drugim sponsoruje jakąś partię zielonych co to się odgrażają że będą bronić Matkę Ziemię. :|

    Odpowiedz
  5. daniela

    Cały czas kupuję zamienniki i nie wyobrażam sobie, że mogłabym z nich zrezygnować. Drukarka chodzi bez najmniejszej awarii. Jakość active jetów jest bardzo wysoka, mi one bardzo odpowiadają.

    Odpowiedz
  6. kasztelan

    Posiadam Brothera ponad trzy lata i jakoś nic się nie psuje wszystko śmiga jak nowe,druk wyraźny jest prosta w użyciu,zamienniki tez tej marki, one najlepiej się sprawdzają.

    Odpowiedz
  7. marrrra

    Najwygodniej i najtaniej będzie kiedy kupisz zamiennik, nawet za kilkanaście złotych możesz mieć super jakości active jet. Spróbuj :)

    Odpowiedz
  8. okej

    Zgadzam się, te wspomniane powyżej mają bardzo dobrą jakość, porównywalną z oryginałem i cenę o wiele niższą.

    Odpowiedz
  9. Andrzej

    Firma „HP” do części drukarek – np. serii OfficeJet Pro – udostępniła aktualizację oprogramowania, która wyłącza blokowanie zamienników tuszy oryginalnych (poniżej LINK).
    Dzisiaj rano (2017.09.13) przy próbie drukowania po kolei wszystkie kartridże zgłaszały „błąd”. Mam drukarkę OfficeJet Pro 8610 i po zainstalowaniu tego oprogramowania wszystkie zamienniki firmy „PRYZMAT”, które miałem w drukarce znowu zaczęły działać poprawnie.

    LINK:
    https://support.hp.com/pl-pl/product/hp-officejet-pro-8610-e-all-in-one-printer-series/5367603/document/c05309754/

    Odpowiedz

Odpowiedz