Kompleksowe szkolenie: wprowadzenie do bezpieczeństwa IT od sekuraka z rabatem 50%. Jedyna taka okazja w tym roku. Nie przegap! :-)

Błąd w systemie Play – znienacka otrzymał dostęp do konta innej osoby. Widzi czyjąś historię połączeń, faktury…

27 sierpnia 2020, 11:18 | W biegu | komentarzy 11

Pojedynczy przypadek czy hurtowa sprawa? O sporym problemie donosi jeden z użytkowników Wykopu:

Trochę ponad tydzień temu zakupiłem sobie starter Play i od razu zarejestrowałem numer w sklepie. W domu instaluję aplikację Play24 w celu aktywacji promocyjnych 100GB. Ku mojemu zdziwieniu kod pin został wysłany na inny numer, niż ma mój starter. Przeglądając aplikację w poszukiwaniu o co chodzi zauważyłem, że mam przypisany w aplikacji drugi numer. Po wyklikaniu szczegółów okazuje się, że jest to abonament na firmę z fakturami na kwoty 600zł – 700zł.

I dalej:

Mam dostęp do historii połączeń, faktur, usług, generalnie do wszystkiego do czego jest dostęp z poziomu Play24.

Dane innego konta

Obecnie Play analizuje problem…

–ms

Spodobał Ci się wpis? Podziel się nim ze znajomymi:



Komentarze

  1. pop3sniff
    Odpowiedz
    • Verona

      W DHL też? ;-)

      Odpowiedz
  2. Paulina

    To się już ciągnie kilka lat… tego typu błędy i bajzel z play24 są zgłaszane od 2018 roku albo i wcześniej :(

    Odpowiedz
    • zero one

      Mam wrażenie Pani Paulino iż w PLAY pracuję za przeproszeniem [cenzura]. Kilkukrotnie w przeszłości zgłaszałem jakiś problem i żadna osoba która miała się zająć jego rozwiązaniem nawet nie przeczytała mojego zgłoszenia. Wnoszę po treści odpowiedzi. Jeden raz zdarzyło się nawet iż Pani z obsługi twierdziła że „wszystko będzie tak jak ustaliliśmy w trakcie rozmowy telefonicznej”. Zdumiewające jeśli wiedzieć iż nie prowadziłem rozmowy z nikim z PLAY. Za każdym razem problem nie tylko nie został rozwiązany ale nie została mi udzielona satysfakcjonująca odpowiedź czy choćby odpowiedź w pobliżu mojego zapytania.

      Jeśli nawet na poziomie prostego kontaktu z klientem/użytkownikiem są takie kwiatki to mnie już zupełnie nic nie zdziwi.

      Najciekawsze zaś że we wszystkich wiadomościach do mnie była mocno podkreślona prośba o ocenę pracy Pani/Pana z obsługi. Kiedy nie udało mi się dojść do czegokolwiek z jedną osobą z obsługi opisałem problem z wyrozumiałością iż „rozumiem że może łikend się przedłużył jednak proszę inną osobę o pomoc” Kolejna osoba zaprezentowała podobny poziom co poprzednia ale również chciała aby ją ocenić.

      Jestem dość litościwy. Więc nie oceniłem w ogóle aby nie czynić nikomu problemów. Z perspektywy czasu sądzę jednak że może postąpiłem nieodpowiedzialnie. Po prostu niektórzy nie powinni pracować w takich miejscach i być może (o ile ktoś weryfikuje te oceny i pracę) powinienem jednak tę ocenę wystawić.

      Jednym słowem zgroza. :-( Powiem więcej powinienem to wszystko zarchiwizować i opublikować na jednym z poczytnych for internetowych. Tyle że ja krótko chowam urazę. :-P

      Odpowiedz
    • RZoG

      Dłużej. Sam w 2017 wysłałem do nich informację podobnym błędzie na jaki trafiłem. Numery, które są przypisane do konta a wygasną i trafiają do puli wolnych nie są usuwane z konta. Po jakimś czasie ktoś inny je odstaje ale pozostają dostępne również dla starego właściciela. Mój dostęp odcięli ale wyraźnie problemu nie rozwiązali.

      Odpowiedz
  3. M

    Żeby tylko w Play… Przedwczoraj zakładałem konto na Mój Orange i zostało mi przypisany numer zupełnie obcej osoby. Do tego kody autoryzacyjne przychodzą na mój numer, mam pełny dostęp do zmian w czyimś koncie… Po zgłoszeniu do Orange konto nie zostało zamknięte natychmiast,muszę czekać 48h.

    Odpowiedz
    • wk

      @M

      To już powoli plaga tego typu problemów – kiedyś zdarzały się sporadycznie, a teraz w ciągu tygodnia u kilku firm, w tym u mbanku. Może mają jakiś wspólny mianownik?

      Odpowiedz
      • AdrianDupa

        Wspólny mianownik: Tanio – Szybko – Dobrze: Wybierz dwa

        Odpowiedz

Odpowiedz