Preorder drugiego tomu książki sekuraka: Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT. -15% z kodem: sekurak-book

Microsoft odparł rekordowy atak DDoS na klienta platformy chmurowej Azure

13 października 2021, 17:09 | W biegu | komentarzy 16

W sierpniu informowaliśmy Was o rekordowym (ponad 17 milionów rps oraz 1 Tbps) ataku DDoS udokumentowanym przez firmę Cloudflare:

Jak jednak wynika z najnowszej publikacji firmy Microsoft, powyższy rekord jest już nieaktualny, ponieważ firma pod koniec sierpnia odnotowała atak o przepustowości 2,4 Tbps (terabity na sekundę) na klienta platformy chmurowej Microsoft Azure:

Choć monopolizacja rynku przez gigantów takich jak AWS czy Azure w dłuższej perspektywie może być niekorzystna dla klientów, to wyżej wspomniane firmy, w przeciwieństwie do małych i średnich dostawców usług hostingowych, dysponują wystarczającą ilością środków, aby skutecznie odpierać ataki DDoS, co jest kluczowe w wypadku firm działających w sektorze finansowym (np. takich jak: banki, sklepy internetowe czy kasyna online):

~ Jakub Bielaszewski

Spodobał Ci się wpis? Podziel się nim ze znajomymi:



Komentarze

  1. Hexu

    Przynajmniej jedni nie twierdzą że błąd w konfiguracji jak FB, Insta, Whatsup czy tam OVH dzisiaj. xD

    Czekamy na kolejny blackout.

    Odpowiedz
  2. Flash

    Przeciez to wiadome, microsoft, amazon, facebook, google itd maja za duza i za dobra infrastrukture zeby atak DDOS sie powiodl, trzeba by byc przygotowanym jak sluzby specjalne a nie jak takie dzieciaki-chakiery sie naogladaja filmikow na yt „jak przeprowadzic atak DDOS” i sadza ze zablokuja dzialanie sieci w takich korporacjach xd. Nawet nie poczuja tak marnego ataku. Kiedys kumpel mi opowiadal ze gdy testowal siec microsoft to po przelamaniu 3 firewalla uaktywnial sie wirus ktory potrafil spalic procesor. Nie sprawdzalem czy to prawda ale znajac microsoft to moze tak byc.

    Odpowiedz
    • smok z bajki

      Tak, tak. Tak było. I modem potrafiło spalić, a laser nagrywarki wypalał dziurę w obudowie! I kineskopy strzelały!
      Sam nie widziałem, ale słyszałem z pewnego źródła, od kumpla szwagra.

      Odpowiedz
    • Virux

      W twojej głowie procesor już dawno sie przepalił.

      Kolega bajkopisarz musi brać leki…

      Odpowiedz
      • Flash

        Skoncz podstawowke chociaz dopiero sie udzielaj, bo w D… byles i G widziales „geniuszu”. To ze ty jestes takim nieudacznikiem i nic nie potrafisz to nie moja wina i nie moj problem. Skoncz te bajeczki na YT ogladac i bierz sie za nauke bo matce sie w szkole skarza.

        Odpowiedz
    • Michał

      Czy tym kolegą jest Tiger Bonzo?

      Odpowiedz
    • Sebo

      A nie pomylili tego z Cyberpunkiem 2077?

      Odpowiedz
    • Przemysław

      Oooo człowieku, zdecydowanie przestań tyle brać, bierz 1/4 tego co bierzesz, bo widać, że Ci szkodzi… 2,4 Tbps czy nawet 1 Tbps to jest „marny atak”? 17M rps to „marny atak”? Chciałbym poznać tego „dzieciaka-chakiera” o którym piszesz, który dysponuje taką mocą… A ten tekst o „przełamaniu 3 firewalla”… No, do bajek pisania się nadajesz :D

      Odpowiedz
      • Flash

        Dzieciaku co ty porownujesz korporacyjna infrastrukture do swojej smiesznej sieci? Nawet nie wiesz jak tam siec jest zaprojektowana, na glupim facebooku czesc pracy wykonuje sztuczna inteligencja XDDD.

        Odpowiedz
    • Haker

      Uwaga, metoda emacsem przez sendmail jest już spalona, stąd usmażony procesor …

      Odpowiedz
    • B

      Brzmi jakby kumpel opowiadał 4 część „Szklanej Pułapki” 🤣

      Odpowiedz
    • ściana przeciwwodna

      Czemu mu nie wierzycie?
      Ja kiedyś chciałem zhakować stronę na „republice wp” i mi stację dyskietek zjarało!
      ;)

      Odpowiedz
  3. W krótkiej perspektywie ten zysk też mizerny. Owszem, środki do reakcji na tak ogromne ataki mają, ale przecież nie wystawiają ich na własny koszt. Klient płaci, klient ma. Ze znanych przypadków: Krebs, do ochrony którego Akamai nie miał ochoty dopłacać.

    Czyli mówimy o marginalnych przypadkach. Dla większości mniejszych firm — nie wspominając już o prywatnych serwisach — ten „zysk” jest bez znaczenia.

    Odpowiedz
  4. Krzysztof Kozłowski

    Nie no wybornie, że odparli atak… Szkoda, że wczoraj po raz kolejny w tym roku łańcuch dostaw poszły się paść o OVH zdechło na godzinę. Szkoda, że za tym poszło wiele serwisów na świecie. Szkoda ze to kolejny taki przypadek… Szkoda ze awaria FB była w stanie zatrzymać wiele firm w miejscu. Szkoda też że gdyby jednak się nie udało to połowa świata by na dłuższą lub krótszą chwilę stanęła. No i szkoda, że ceny tych usług zaczynają przygniatać do ziemi mniejsze firmy stawiają je w sytuacji, w której coraz trudniej im konkurować.

    Odpowiedz
  5. Jarzyna

    Szkoda tylko że nie blokują ataków DDoS które wychodzą z ich chmury. Ostatnio z ich chmury taki wyszedł.

    Odpowiedz
  6. Tom Kozłowski

    Pytanie, czy to nie był atak pozorowany ;) Patrzcie jak mamy i możemy więcej.

    Odpowiedz

Odpowiedz