Preorder drugiego tomu książki sekuraka: Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT. -15% z kodem: sekurak-book
Kolejna fala złośliwych reklam w Google. Niezainfekowany wynik może pojawiać się dopiero na 4 (!) miejscu.
Ostatnio pisaliśmy choćby o fałszywych reklamach Gimpa: Nasz czytelnik wygooglał pakiet instalacyjny Gimpa. Trafił na fejkową reklamę, zainfekował komputer i stracił dostęp do konta Google
Blender to darmowe oprogramowanie do tworzenia grafiki 3D, a ktoś na reddicie „pochwalił się” takim widokiem:
Jak widzicie, mamy tu aż trzy reklamy, a prawdziwy wynik dopiero na czwartym miejscu… Oczywiście po pobraniu oraz zainstalowaniu Blendera z „dziwnego miejsca”, infekujemy nasz komputer.
Remedium na ten problem – najlepiej mieć zainstalowanego blockera reklam w przeglądarce można również przed instalacją pliku binarnego sprawdzić go w serwisie virustotal.com.
~Michał Sajdak
PiHole zalatwia problem. Jeszcze tylko postawie sobie DoH/DoT z blacklistami do uzytku na telefonie gdy jestem poza domem.
Miom zdaniem pihole nie wiele załatwia bo nigdy nie wiesz czy akurat adresy użyte do przetepstwa sa na twojej liście. Domyslenie pihole aktualizuje listy raz w tygodniu. Jeżeli nawet ktoś doda złośliwe domeny/adresy do listy blokowania którą masz zasubskrynowaną to twój pihole może czekać cały tydzień na altualizacje. A jeżeli danej listy nie subskrybujesz lub adres nie zostanie dodany to pihole będzie ślepy cały czas. Moje doświadczenie z pihole jest takie że listy aktualizowane są bardzo różnie. Moje listy do dzisiaj nie blokują domyślnie adresu użytego do oszustwa z gimpem.
a remedium to nie jest czasem BRAK reklam w wyszukiwarkach?
coś jak zakaz posiadania broni palnej bo jest więcej przestępstw z użyciem broni palnej a przestępcy pewnie przerażeni brakiem legalnego dostępu do broni xD
coś jak odgórny, od urodzenia, zakaz przyznawania kredytów no ale jak wtedy oszuści z banku mnie naciągną…
A czytałeś ostatnie zdanie w artykule?
Google sam zachęta do używania adblocków w trosce o bezpieczeństwo.
To też pokazuje że google ma totalnie wyje…ane co kto reklamuje. Byle $$ się zgadzały