-15% na nową książkę sekuraka: Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT. Przy zamówieniu podaj kod: 10000

Jak wycofać wiadomość wysłaną z Gmaila?

26 czerwca 2015, 00:49 | W biegu | komentarzy 12

Internetowa poczta ma wiele zalet. Niestety zdarza się, że przez pośpiech lub nieuwagę wyślemy nieodpowiednią wiadomość do nieodpowiedniej osoby…

Mamy wtedy dwa wyjścia. By adresat nie mógł się nigdy dowiedzieć o naszej pomyłce możemy po prostu wzorem głównego bohatera „S@motności w sieci” włamać się na docelowe konto pocztowe i usunąć kompromitującą nas wiadomość.

Bardzo Bynajmniej powyższe podejście odradzamy. Znacznie łatwiej będzie można taką niewygodną wiadomość wycofać korzystając z przeznaczonych do tego funkcji. Gmail właśnie taką funkcjonalność niedawno oficjalnie uzyskał.

Amerykański potentat usług internetowych za pomocą funkcji „Cofnij wysyłanie” (Ustawienia/Ogólne) pozwala w Gmailu na wycofanie wiadomości w czasie do 30 sekund od naciśnięcia przycisku „Wyślij”. Tyle zazwyczaj wystarcza nam na zorientowanie się, że coś poszło nie tak…

Opcje wycofania wiadomości w Gmailu

Opcje wycofania wiadomości w Gmailu

Co ciekawe, w wersji eksperymentalnej funkcja taka jest dostępna w Gmailu już od 6 lat. Osobiście korzystam z niej od dłuższego czasu i zdarzało mi się już nieraz jej użyć. Jak to działa w praktyce? Rzeczywiste wysłanie wiadomości zostaje po prostu opóźnione zgodnie z wybranym zakresem czasowym oraz wyświetlone zostają dodatkowe opcje wycofania.

Korzystając z okazji zachęcamy Was do podzielenia się z nami najciekawszymi historiami dotyczącymi nierozważnie wysłanych e-maili ;).

– WS

Spodobał Ci się wpis? Podziel się nim ze znajomymi:



Komentarze

  1. mmmmnnn

    W Zoho Mail jest limit cofnięcia na minuty.
    Wiadomości lecą do katalogu Outbox.
    Przydałaby się taka opcja przy wysyłaniu przez smtp.

    Odpowiedz
  2. mwwfbjlz

    Dokładnie, nic nowego, od ~6 lat z tego korzystam.

    Przydaje się gdy człowiek zauważy w ostatniej sekundzie błędy w mailu, czy to ortografia, interpunkcja czy styl.

    Odpowiedz
  3. Marian

    Bynajmniej? Srsly?

    Odpowiedz
    • soliusz

      Niektórzy się nie nauczą, bynajmniej to nie przynajmniej i oznacza wcale. Najczęściej używane w zaprzeczeniu np. Bynajmniej nie lubię jak ktoś pisze niepoprawnie.

      Odpowiedz
  4. Tylko czekać aż użytkownicy spytają czemu to nie działa dla odbiorców spoza Gmaila, a korporacja w odpowiedzi na zapotrzebowanie zacznie wysyłać maile wyłącznie jako plik HTML z treścią w iframe ładowaną z serwerów Google.

    Odpowiedz
    • A

      Przecież działa :)
      To opóźnia wysłanie, nie usuwa list z docelowej skrzynki.
      Odbiorca (czy z gmaila, czy nie) nie ma znaczenia.

      Odpowiedz
      • GDR!

        Ostatni raz gmaila używałem ładnych parę lat temu, wtedy działało tylko z innymi skrzynkami gmail. Mam nieaktualne informacje.

        Odpowiedz
        • Nieprawda, od samego początku działało dokładnie tak jak teraz działa, nawet interfejs identyczny (tylko zakresy czasowe w ustawieniach się poszerzyły).

          Odpowiedz
    • midway

      Ale to działa niezależnie od adresu docelowego. Między kliknięciem wyślij, a faktycznym wysłaniem maila jest właśnie ten czas, w którym można się rozmyślić.

      Odpowiedz
  5. Hej, ale ten ficzer jest od dawna? Tzn. ja go mam już dłuższy czas ;)

    Odpowiedz
  6. Henryk

    IMBACK – good one :)

    Odpowiedz

Odpowiedz