Żądny wiedzy? Wbijaj na Mega Sekurak Hacking Party w maju! -30% z kodem: majearly

GIODO skontroluje w 2017 roku sklepy z kamerami profilującymi klientów

16 lutego 2017, 16:18 | W biegu | 0 komentarzy

W tym roku na liście priorytetów kontrolnych GIODO na pierwszym miejscu wskazano:

Sklepy stacjonarne: w zakresie przetwarzania danych osobowych w związku ze stosowaniem monitoringu pozwalającego na profilowaniu klientów. Zastrzeżenia pojawiają się odnośnie do monitorowania klientów przez sklepy, które korzystają z narzędzi (w tym kamer), umożliwiających nie tylko liczenie osób odwiedzających daną placówkę, ale pozwalających również na analizę płci i wieku na podstawie twarzy wyświetlonej na monitorze używanego w tym celu urządzenia.

Jak możecie się domyślać, temat stał się na tyle powszechny, że postanowiono sprawdzić co się dzieje z nagraniami ze w sklepach (a obecnie ciężko znaleźć większą placówkę bez tego typu monitoringu). Może przy okazji dowiemy się o extra danych, które sklepy automatycznie zbierają i przetwarzają ?

PS
Zainteresowanych tematyką odsyłam też do naszego poradnika o nowych wymogach dotyczących przetwarzania danych osobowych (GDPR).

–ms

Spodobał Ci się wpis? Podziel się nim ze znajomymi:



Komentarze

Odpowiedz