Preorder drugiego tomu książki sekuraka: Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT. -15% z kodem: sekurak-book
Zhackowano popularną, polską bramkę SMS, kolejne firmy zgłaszają incydent.
O temacie pisaliśmy tutaj, a incydent miał miejsce najprawdopodobniej w usłudze SerwerSMS. Oto informacja, którą otrzymał dzisiaj jeden z naszych czytelników:
Aktualizacja: otrzymaliśmy od firmy SerwerSMS oświadczenie:
Na liście firm które poinformowały swoich klientów są np. DPD, Agata Meble, Telestrada, klinika Psychomedic czy InFakt Zgłaszany jest wyciek numeru telefonu oraz treści wysyłanych SMSów co może mieć rózne znaczenie dla poszkodowanych osób, czasem w zasadzie nie ma problemu, czasem (np. klinika Psychomedic) dane mogą być bardziej wrażliwe.
~ms
W oświadzczeniach ra 12-14 kwietnia, raz 19. Dziwne…
Z InPost też był SMS z przekierowaniem na fałszywkę Poczty Polskiej.
Ja dostałem scam z numeru InPost tego dnia, a nie ma ich na liście firm, których atak dotknął.
Witam, paczka nie moze zostac dostarczona z powodu blednego numeru domu, prosze o aktualizacje. https://bit.ly/40Bty9…
dostałam tego samego smsa – czyli powinnam spodziewać się więcej takich numerów
Uważam, że zachowali sie profesjonalnie. Żadnego chowania głowy w piasek i udawania, ze sie nic nie stało.
Zrobili kampanie informacyjna, ich klienci mogli
Powiadomić swoich
Kto zachował się profesjonalnie? SerwerSMS?
Nie poinformował proaktuwnie swoich klientów o możliwości wycieku. Jestem jednym z takich klientów. Informacja o wycieku była podana tylko przez portal SerwerSMS po zalogowaniu (jeżeli realizuje kampanie raz na jakiś czas mogłem tego nie przeczytać, jeszcze bardzo długo). Była to ogólna informacja o „możliwości” wycieku, a nie o „potwierdzonym” wycieku danych mojej firmy. Dopiero w poniedziałek, 24.04 po południu na tym samym portalu pojawił się raport z rekordami, które wyciekły. Ze strony opiekuna klienta z SerwerSMS nie było kontaktu, nie odbierał też telefonów, podobnie nikt z SerwerSMS nie odpisywał na chat, itp. … trochę słaba ta komunikacja.
Poinformował.
Pierwsze maile dostaliśmy dostaliśmy chyba 2 godziny po incydencie.
Tomasz chyba coś przegapiłeś albo masz interes pisząc nieprawdę. Kilka godzin po incydencie był pierwszy komunikat email, po kilku dniach już z bardzo konkretnymi danymi. Obsługa kompetentna wszystkie informacje udzielili i wsparli naszego iod w zgłoszeniu. Jak dla mnie pomijając sam fakt zhackowania systemu zachowali się naprawdę bardzo dobrze.