Preorder drugiego tomu książki sekuraka: Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT. -15% z kodem: sekurak-book

Twierdzi, że w banalny sposób mógł banować praktycznie każdego gracza w Modern Warfare III oraz Call of Duty: Warzone

08 listopada 2024, 09:20 | W biegu | 0 komentarzy

O pewnym „bugu” w swoim anty-cheacie pisał niedawno sam producent:

Załatany problem…

Teraz pojawiły się dodatkowe informacje. Wg cytowanego przez Techcrunch hackera luka polegała na tym, że system anty-cheat (RICOCHET) był bez sensu zbudowany – tzn. w szczególności skanował pamięć komputera gracza w poszukiwaniu pewnych konkretnych ciągów znaków. Takim ciągiem był np.: „Trigger Bot” (miało to wskazywać na obecność cheata na komputerze gracza).

Więc wystarczyło wysłać ciąg „Trigger Bot” w prywatnej wiadomości do osób, które ktoś chciał zabanować. Tekst lądował w pamięci komputera odbiorcy wiadomości, tam był wykrywany przez system anty-cheat i … banik. Ponoć w ten sposób udało się zbanować tysiące graczy (które po jakimś czasie / analizie problemu zostały ponoć odbanowane).

Uprzedzając pytanie – ale dlaczego wysyłający nie był banowany? Proste rozwiazanie problemu – alternatywny mini klient do gry bądź odpowiednie wyrzucenie anty-cheata z komputera „atakującego”.

~ms

Spodobał Ci się wpis? Podziel się nim ze znajomymi:



Komentarze

Odpowiedz