Preorder drugiego tomu książki sekuraka: Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT. -15% z kodem: sekurak-book
Oszuści podają się za „służby walczące z przestępczością” i próbują ponownie oszukać osoby, które złapały się na przekręt z OLX
O temacie wspomina CSIRT KNF:
Przykładowa rozmowa może wyglądać tak:
– [oszust] czy zostałeś doszukany z dostawą
– [ofiara] a o co chodzi?
– pracuję w dziale pomocy technicznej olx, Twój bank skontaktował się naszym działem wykroczeń. Zrobimy transakcję na zwrot gotówki i złapiemy przestępcę.
– Dobra, pomogę
– OK proszę wejdź na tę stronę: [link]. Teraz musisz wypełnić wszystkie informacje, a kiedy nadejdzie SMS to ty go nam wpiszesz.
Ta ostatnia fraza spowodowała przepełnienie naszego licznika czerwonych lampek, które każdemu powinny się zapalić (!).
Pamiętajcie – nie podawajcie żadnych danych finansowych (dane logowania do banku, dane kart płatniczych, …) czy osobowych w linkach które podsyłają Wam nieznajomi czy nawet znajomi.
Przykładową komunikację z oszustem możecie zobaczyć tutaj:
–ms
w skrócie: moralne odszkodowanie za zasługi oszustów odpisujących środki na haku
:D
A najlepsze, że ludzi, którzy nabierają się na taki szit, codziennie mijamy w sklepach… są naszymi sąsiadami, pracownikami, przełożonymi… często od nich zależy nasze życie, a nawet mają pełne prawa wyborcze… Zaczynam się bać :D
Do oszustw dochodzi zawsze przez komunikator Whatsapp! To powinno dać do myślenia.
a coż to za różnica? To kwestia popularności a nie marki. Jak Signal/telegram/viber będzie popularny sytuacja ta sama.