-15% na nową książkę sekuraka: Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT. Przy zamówieniu podaj kod: 10000

iOS 14 – Apple idzie na wojnę z trackowaniem użytkowników :-)

14 lipca 2020, 15:52 | W biegu | komentarze 2

Media donoszą o dużej grupie funkcji w nadchodzącym systemie mobilnym iOS (wersja 14). Między innymi będzie dostępne specjalne powiadomienie kiedy aplikacja próbuje nas trackować („aby dostarczać personalizowane reklamy”):

powiadomienie

Z innych ciekawostek – użytkownicy będą mogli dać danej aplikacji (z poziomu Safari) uprawnienia do odczytania lokalizacji (ale będzie to mogła być jedynie „lokalizacja przybliżona”).

Lokalizacja

Sama przeglądarka ma mieć również tzw. „privacy report” – z pokazaniem ew. trackerów na danej stronie (oraz z możliwością ich całkowitego czy częściowego wyłączenia). Pozostaje tutaj tylko integracja z mechanizmem usuwającym uciążliwe komunikaty o ciasteczkach / RODO ;-)

Jest też nowa żółta „lampka” pokazująca, że działa mikrofon lub kamera:

mikrofon włączony…

a także możliwość nadania uprawnień (np. aplikacji) tylko do wybranych zdjęć, a nie tylko „wszystkich obrazów”.

–Michał Sajdak

Spodobał Ci się wpis? Podziel się nim ze znajomymi:



Komentarze

  1. lol

    ta lampka „Jest też nowa żółta „lampka” pokazująca, że działa mikrofon lub kamera:” bedzie tak bezpieczna jak w Windows ?

    Odpowiedz
  2. Nism0

    Czekam na odpowiedź konkurencji. Profilowanie treści przez Google nawet przy wyłączonej personalizacji reklam to jakaś kpina.
    Jeśli wyłączy się personalizację reklam Google, to personalizują na podstawie IP/lokalizacji a nie odwiedzanych stron, przeglądanych treści itd.

    Oczywiście można korzystać z innych przeglądarek/wyszukiwarek (DuckDuckGo, Brave) ale nie wszystkie strony lubią te przeglądarki.

    Odpowiedz

Odpowiedz na Nism0