Preorder drugiego tomu książki sekuraka: Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT. -15% z kodem: sekurak-book
iOS 14 – Apple idzie na wojnę z trackowaniem użytkowników :-)
Media donoszą o dużej grupie funkcji w nadchodzącym systemie mobilnym iOS (wersja 14). Między innymi będzie dostępne specjalne powiadomienie kiedy aplikacja próbuje nas trackować („aby dostarczać personalizowane reklamy”):
Z innych ciekawostek – użytkownicy będą mogli dać danej aplikacji (z poziomu Safari) uprawnienia do odczytania lokalizacji (ale będzie to mogła być jedynie „lokalizacja przybliżona”).
Sama przeglądarka ma mieć również tzw. „privacy report” – z pokazaniem ew. trackerów na danej stronie (oraz z możliwością ich całkowitego czy częściowego wyłączenia). Pozostaje tutaj tylko integracja z mechanizmem usuwającym uciążliwe komunikaty o ciasteczkach / RODO ;-)
Jest też nowa żółta „lampka” pokazująca, że działa mikrofon lub kamera:
a także możliwość nadania uprawnień (np. aplikacji) tylko do wybranych zdjęć, a nie tylko „wszystkich obrazów”.
–Michał Sajdak
ta lampka „Jest też nowa żółta „lampka” pokazująca, że działa mikrofon lub kamera:” bedzie tak bezpieczna jak w Windows ?
Czekam na odpowiedź konkurencji. Profilowanie treści przez Google nawet przy wyłączonej personalizacji reklam to jakaś kpina.
Jeśli wyłączy się personalizację reklam Google, to personalizują na podstawie IP/lokalizacji a nie odwiedzanych stron, przeglądanych treści itd.
Oczywiście można korzystać z innych przeglądarek/wyszukiwarek (DuckDuckGo, Brave) ale nie wszystkie strony lubią te przeglądarki.