Konferencja Mega Sekurak Hacking Party w Krakowie – 26-27 października!
Mikołajki z sekurakiem! od 2 do 8 grudnia!
Konferencja Mega Sekurak Hacking Party w Krakowie – 26-27 października!
Mikołajki z sekurakiem! od 2 do 8 grudnia!
SMYK to popularna marka produktów dla dzieci. Jej sieć handlowa obejmuje 250 sklepów stacjonarnych w Polsce, sklep internetowy smyk.com, a także łącznie ponad 40 sklepów własnych w Rumunii i na Ukrainie.
TLDR:
17 marca 2025 r. firma wydała oświadczenie, w którym informuje
,,W godzinach wieczornych, nasza firma padła ofiarą ataku złośliwego oprogramowania szyfrującego, który wpłynął na działanie części systemów informatycznych SMYKa. Ze względów bezpieczeństwa podjęliśmy decyzję o ich wyłączeniu do czasu pełnego wyjaśnienia zaistniałej sytuacji.’’ – czytamy w komunikacie Zarządu.
Nazwa złośliwego oprogramowania nie padła ale z dużą dozą pewności możemy uznać to za kolejny przypadek ransomware wymierzonego w polskie firmy.
W związku z incydentem, SMYK wyłączył część usług. Klienci tymczasowo nie mają możliwości odbioru zamówionych produktów w sklepach stacjonarnych, nie mogą też korzystać z programu promocyjnego i lojalnościowego. Co ciekawe, zakupy na stronie sklepu internetowego są możliwe.
Na tę chwilę komunikat SMYKa jest dość enigmatyczny. Wiemy o zaszyfrowaniu danych ale w komunikacie nie została podana ich ilość, co konkretnie zawierały, czy dotyczą klientów, np. posiadających karty lojalnościowe lub konta w sklepie internetowym i czy (oprócz zaszyfrowania) zostały pobrane z systemów.
Będziemy monitorować sytuację. Jeżeli jesteście klientami tej sieci i otrzymaliście jakieś informacje w związku z atakiem, piszcie do nas na sekurak@sekurak.pl
~Natalia Idźkowska
Cholera a zamowilam kapcie dla dzidzi…
Smyk mija się z prawdą
16.03 zrobiłem zakupy w sklepie internetowym i nie wiadomo kiedy towar zostanie wysłany , ale zakupy można wciąż robić i czekać bez żadnych informacji na wysyłkę zamówienia .A żeby było ciekawiej to nie można anulować zamówienia.
Zamówiłeś w niedzielę, a w poniedziałek był atak. W magazynie systemy nie działają. To niby kiedy mieli ci to wysłać?
Dokładnie mam tak samo. Czekam 10 dzień na wózek i fotelik a zamówienia w żaden sposób nie można anulować. Dodam że jak dzwonię pod numer ze strony to jestem ponad 20 w kolejce
Mam dokładnie to samo. Złożyłem zamówienie 17.03 wieczorem. Zamówienie cały czas w weryfikacji.