Preorder drugiego tomu książki sekuraka: Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT. -15% z kodem: sekurak-book
Deepfake z Rafałem Brzoską na Facebooku. W trakcie filmu coś się popsuło… i wjeżdża rosyjski (?) akcent
Jeden z czytelników poinformował nas o takim scamie. Materiał wideo wykorzystuje wizerunek Rafała Brzoski.
Całość dostępna jest tutaj (uwaga, jeszcze raz – to jest scam; temat zgłoszony do FB)
https://www.facebook.com/100084457186405/videos/315721031520526/
Na filmie widać słabą (praktycznie żadną) synchronizację głosu z ruchami ust, ale przy oglądaniu miniaturki, całkiem śmiało ktoś się może nabrać.
No dobra, niekoniecznie, zobaczcie na 1:58 – coś tutaj się popsuło. Fałszywy głos Rafała Brzoski wpada w ~rosyjski akcent i pojawiają się dziwne 'artefakty’ typu słowo 'kompiuter’.
Z kolei sam profil FB który opublikował ten filmik, został najpewniej zhackowany:
Zazwyczaj w tego typu scam-ofertach wykorzystywane są twarze znanych osób, w innej reklamie (ponownie fałszywa inwestycja) widać np. zdjęcie Donalda Tuska (jak widać scammerzy obserwują aktualne zmiany w polityce):
~ms
Najgorsze jest to że niestety niektórzy się na to łapią 😔
To raczej shallow fake, trzeba być niedorozwiniętym żeby się na to nabrać :-) „Budyń” zamiast ust, a jak wjeżdża ukraiński akcent to już wszystko wiadomo.
Facebook takimi rzeczami się nie przejmuje. Tam się liczy tylko sprzedaż reklam. Wielokrotnie zgłaszałem różne scamy, łącznie z takimi które wykradały dane logowania do FB. Wszystko zostało odrzucone, bo niby spełnia regulamin.
Ponownie – wydaje mi się że „wystarczające”.
Należy odsiać osoby które i tak mają wątpliwości.
Żaden rosyjski akcent, po prostu model musiał być trenowany na jednej próbce. Jeśli korzystali z narzędzia o którym myślę, to pewnie źle poustawiali suwaki dot. ekspresji głosu hehehehe
Meta nie widzi problemu w tych reklamach a jest ich conajmniej 10: Nie usunęliśmy reklamy
Aby nasza procedura oceny była jak najbardziej sprawiedliwa, weryfikację zgłoszeń zawsze opieramy na tych samych Standardach reklamowych.
Przyjrzeliśmy się tej reklamie i naszym zdaniem nie narusza ona Standardów reklamowych.
Ze względu na to, że została ona przez Ciebie zgłoszona, nie pokażemy Ci tej reklamy ponownie. Możesz także mieć wpływ na wyświetlane reklamy, ukrywając je lub zmieniając preferencje reklamowe.
Jeśli nie zgadzasz się z decyzją o nieusuwaniu reklamy, możesz poprosić o jej weryfikację.