Preorder drugiego tomu książki sekuraka: Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT. -15% z kodem: sekurak-book
Walka z oszustami internetowymi za pomocą AI. Brytyjska sieć komórkowa O2 opracowała bota głosowego rozmawiającego ze scammerami.
Daisy, bo tak nazywa się ten eksperymentalny bot, zamienia głos rozmówcy na tekst. Tekst jest następnie wprowadzany do dedykowanego LLMa, który generuje odpowiedź tekstową. Odpowiedź jest czytana rozmówcy (scammerowi) głosem starszej osoby. Wszystko dzieje się w czasie rzeczywistym.
Sieć O2 ma dwa cele:
1) Zajęcie jak największej ilości czasu scammerom
2) Poznanie technik wykorzystywanych przez oszustów
Na razie Daisy jest podpięta tylko pod „pewne numery” i klienci O2 nie mogą sami przekierować rozmowy do bota.
Całość w akcji tutaj:
~ms
W końcu coś pożytecznego. Ale aby patrzeć i pojawią się call-center zintegrowane z AI do kupienia dla oszustów.
Trzeba pomyśleć co zrobić żeby ludzie:
– bali się scamowac innych (np. obcinanie palca)
– nie chcieli scamować innych (zasady moralne)
– nie opłacało się scamować (lepsza praca).
Może któreś AI wymyśli rozwiązanie? No, AI! Dawaj!
Genialne i w sumie do wykonania. Operatorzy musieliby jedynie poprosić klientów o zgodę na przełączanie rozmów przychodzących ze spammerskich numerów.
to powinno być jako darmowa usługa u operatora, każdy mógłby ją sobie włączyć i przypisać np do wszystkich numerów które są identyfikowane jako spam/oszustwo
Nierzadko operatorzy sami sprzedają numery klientów, więc nieprawdopodobne jest, że zarżną kurę znoszącą złote jaja jak sieć O2.