Preorder drugiego tomu książki sekuraka: Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT. -15% z kodem: sekurak-book

Walka z oszustami internetowymi za pomocą AI. Brytyjska sieć komórkowa O2 opracowała bota głosowego rozmawiającego ze scammerami.

15 listopada 2024, 18:06 | W biegu | komentarze 4

Daisy, bo tak nazywa się ten eksperymentalny bot, zamienia głos rozmówcy na tekst. Tekst jest następnie wprowadzany do dedykowanego LLMa, który generuje odpowiedź tekstową. Odpowiedź jest czytana rozmówcy (scammerowi) głosem starszej osoby. Wszystko dzieje się w czasie rzeczywistym.

Sieć O2 ma dwa cele:

1) Zajęcie jak największej ilości czasu scammerom
2) Poznanie technik wykorzystywanych przez oszustów

Na razie Daisy jest podpięta tylko pod „pewne numery” i klienci O2 nie mogą sami przekierować rozmowy do bota.

Całość w akcji tutaj:

~ms

Spodobał Ci się wpis? Podziel się nim ze znajomymi:



Komentarze

  1. AI-srAI

    W końcu coś pożytecznego. Ale aby patrzeć i pojawią się call-center zintegrowane z AI do kupienia dla oszustów.
    Trzeba pomyśleć co zrobić żeby ludzie:
    – bali się scamowac innych (np. obcinanie palca)
    – nie chcieli scamować innych (zasady moralne)
    – nie opłacało się scamować (lepsza praca).
    Może któreś AI wymyśli rozwiązanie? No, AI! Dawaj!

    Odpowiedz
  2. Szymon

    Genialne i w sumie do wykonania. Operatorzy musieliby jedynie poprosić klientów o zgodę na przełączanie rozmów przychodzących ze spammerskich numerów.

    Odpowiedz
  3. marius

    to powinno być jako darmowa usługa u operatora, każdy mógłby ją sobie włączyć i przypisać np do wszystkich numerów które są identyfikowane jako spam/oszustwo

    Odpowiedz
  4. Edek z fabryki kredek

    Nierzadko operatorzy sami sprzedają numery klientów, więc nieprawdopodobne jest, że zarżną kurę znoszącą złote jaja jak sieć O2.

    Odpowiedz

Odpowiedz