Preorder drugiego tomu książki sekuraka: Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT. -15% z kodem: sekurak-book
Tesco wprowadza system skanowania twarzy!
Tesco, znana brytyjska sieć supermarketów, wdraża właśnie system skanowania twarzy klientów. Celem jest oczywiście lepsze dostosowanie reklam do poszczególnych osób…
System OptimEyes będzie skanował twarze klientów i na tej podstawie automatycznie określana będzie płeć oraz przybliżony wiek danej osoby. Dzięki temu na ekranach zamontowanych w marketach oraz na stacjach benzynowych Tesco wyświetlone zostaną reklamy lepiej dobrane do poszczególnych odbiorców.
Tak oto sam producent, czyli firma Amscreen, prezentuje potencjalne możliwości systemu OptimEyes.
Czyżby już w niedalekiej przyszłości osoby zatroskane o własną prywatność musiały w trakcie sobotnich zakupów zakładać specjalne koszulki do walki z systemami rozpoznawania twarzy?
— WS
Raczej nie. Już dzisiaj wchodząc do sklepu podlegamy stałemu monitoringowi.
Nowy system zautomatyzuje trochę śledzenie klientów ale no cóż… ja osobiście ma w … takie systemy bo chodzę na zakupy z listą i naprawdę rzadko kupuję coś czego tam nie ma. Reklamy działają na mnie odwrotnie niż się wydaje dziewczynkom z marketingu więc raczej nie zarobią na „rozpoznaniu” mojej twarzy (chyba, że dopiszą ją do blacklisty osób odpornych na wciskanie kitu).
Mam tyko nadzieję, że nowy system pomoże zawalczyć plagę kradzieży a to pozwoli obniżyć ceny produktów.
Reklamy działaja troszke na innym poziomie. TY nie musisz ich kupowac TERAZ, wystarczy ze bedziesz rozpoznawał produkt na tle innych. Cieplejsze, pozytywniejsze uczucia wzgledem produktu.
Stad nasycenie reklam sexem, usmiechami, szczesliwymi kotkami i HGW czym jeszcze. Chodzi o stworzenie odczucia wewnatrz Ciebie.